Změřte svůj business Google Analytics GBG v HUB Praha
Konečně jsem se zúčastnil akce GBG v HUB Praha na téma Změřte svůj business Google Analytics. Webová analytika mě baví, vidím v ní obrovský přínos pro jakýkoliv webový projekt a tak si v ní rád rozšiřuji obzory. Mimo to měla akce super obsazení přednášejících, takže příjemně a užitečně strávený podvečer.
Prvním přednášejícím byl Pavel Jašek z Dobrého webu, který mluvil o webové analytice spíše obecně. Krátce shrnul oč jde a nakousl téma Universal Analytics. Od něj z prezentace se mi líbil krátký seznam, který popisuje proč vlastně webová analytika a k čemu. Nejde o nic tak světového, ale mám rád podobné seznamy.
Proč tedy webová analytika a v čem pomůže?
- Pochopit co funguje.
- Opravit to, co nefunguje.
- Prioritizovat obsah, na který někdo chodí.
- Vypočítat hodnotu.
- Zlepšit výsledky.
- Ospravedlnit si rozhodnutí a vydané investice.
Dále se mi líbil seznam myšlenek jak webová analytika může lépe pomáhat.
- Když nebude jen webová.
- Když budete mluvit o stejných zakaznících jako kolegové ve firmě
- Když zvládnete pochopit chovaní zákazníků
- Když budeme měřit a vyhodnocovat důležitá data – živí vás návštěvnost? (spíše ne, takže je lepší zaměřit se na jiné metriky)
- Když data nebudete používat sami.
Dalším přednášejícím byl Honza Tichý na téma vyhodnocování kampaní v Google Analytics. Honzu jsem viděl přednášet asi potřetí a vždycky je to skvělý zážitek. Hrozně se mi líbí začátek prezentace ve stylu.. „Já jsem Honza Tichý a pracuji v nějaký firmě, která se jmenuje Medio, kde děláme to a tamto..“ Oproti tomu když, někdo před začátkem prezentace vyjmenuje několik firem, které zakládal, vlastnil nebo vlastní, jak moc je profesionál v tom či onom, je Honzovo představení hrozně sympatické stejně jako zbytek přednášky.
Poslední přednáška večera byla od Petra Havlíka z Optimics, kde se zabývají zvyšování konverzního poměru. Petr měl sympatickou přednášku a mile mě překvapil. V rámci přednášky jsme si poslechli o možnostech optimalizace konverze, o tom, že Analytics je dobrý pro sběr dat a pak je potřeba data vyhodnocovat zcela mimo, tedy alespoň pokud jde o nějaké pokročilejší analýzy. Přednáška byla super, dost inspirativní, ale na mě bohužel moc pozdě. Nestihl jsem si udělat dostatek poznámek ale rozhodně mě Petr přesvědčil, že bych si rád vyzkoušel A/B testování, vyhodnocování zboží, které je vhodné na cross selling apod.
Díky moc všem přednášejícím i organizátorovi.
Prezentace z akce Změřte svůj business Google Analytics jsou zde.
Trackback from your site.