Změřte svůj business Google Analytics GBG v HUB Praha

Written by Martin Henych. Posted in Analytika, Konference

gbg-pragueKonečně jsem se zúčastnil akce GBG v HUB Praha na téma Změřte svůj business Google Analytics. Webová analytika mě baví, vidím v ní obrovský přínos pro jakýkoliv webový projekt a tak si v ní rád rozšiřuji obzory. Mimo to měla akce super obsazení přednášejících, takže příjemně a užitečně strávený podvečer.

Prvním přednášejícím byl Pavel Jašek z Dobrého webu, který mluvil o webové analytice spíše obecně. Krátce shrnul oč jde a nakousl téma Universal Analytics. Od něj z prezentace se mi líbil krátký seznam, který popisuje proč vlastně webová analytika a k čemu. Nejde o nic tak světového, ale mám rád podobné seznamy.

Proč tedy webová analytika a v čem pomůže?

  1. Pochopit co funguje.
  2. Opravit to, co nefunguje.
  3. Prioritizovat obsah, na který někdo chodí.
  4. Vypočítat hodnotu.
  5. Zlepšit výsledky.
  6. Ospravedlnit si rozhodnutí a vydané investice.

Dále se mi líbil seznam myšlenek jak webová analytika může lépe pomáhat.

  • Když nebude jen webová.
  • Když budete mluvit o stejných zakaznících jako kolegové ve firmě
  • Když zvládnete pochopit chovaní zákazníků
  • Když budeme měřit a vyhodnocovat důležitá data – živí vás návštěvnost? (spíše ne, takže je lepší zaměřit se na jiné metriky)
  • Když data nebudete používat sami.

Dalším přednášejícím byl Honza Tichý na téma vyhodnocování kampaní v Google Analytics. Honzu jsem viděl přednášet asi potřetí a vždycky je to skvělý zážitek. Hrozně se mi líbí začátek prezentace ve stylu.. „Já jsem Honza Tichý a pracuji v nějaký firmě, která se jmenuje Medio, kde děláme to a tamto..“ Oproti tomu když, někdo před začátkem prezentace vyjmenuje několik firem, které zakládal, vlastnil nebo vlastní, jak moc je profesionál v tom či onom, je Honzovo představení hrozně sympatické stejně jako zbytek přednášky.

Honza mluvil o tagování kampaní, a o jejich vyhodnocování. Vysvětlil jak moc Analytics mluví jasně a jak moc je to někdy špatně. Mimo to všechno hezky demonstroval na příkladech, takže to pochopí každý.
Dále probíral možnosti importu nákladů, nové možnosti  v Universal Analytics atribuci zdrojů a kohorty. Bylo toho docela hodně a to je super.
Zaujalo mě, jak přiděluje Analytics konverzi poslednímu zdroji před přímou návštěvou, vysvětluje to tedy, proč leckdy chodí návštěvníci a jsou počítání jako zdroj kampaně, která již neběží. Hezky vysvětleno, doporučuji nakouknout do prezentace. V přednášce toho Honza stihl probrat daleko více a jeho přednášky určitě stojí za to.

Poslední přednáška večera byla od Petra Havlíka z Optimics, kde se zabývají zvyšování konverzního poměru. Petr měl sympatickou přednášku a mile mě překvapil. V rámci přednášky jsme si poslechli o možnostech optimalizace konverze, o tom, že Analytics je dobrý pro sběr dat a pak je potřeba data vyhodnocovat zcela mimo, tedy alespoň pokud jde o nějaké pokročilejší analýzy. Přednáška byla super, dost inspirativní, ale na mě bohužel moc pozdě. Nestihl jsem si udělat dostatek poznámek ale rozhodně mě Petr přesvědčil, že bych si rád vyzkoušel A/B testování, vyhodnocování zboží, které je vhodné na cross selling apod.

Díky moc všem přednášejícím i organizátorovi.

Prezentace z akce Změřte svůj business Google Analytics jsou zde.

 

Zaujal vás tento článek? Sdílejte jej. Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn1Email this to someone

Trackback from your site.

Zanechte komentář

Musíte být přihlášeni pro vkládání komentářů.