Shrnutí roku 2014 a cíle pro rok 2015

Written by Martin Henych. Posted in Nezařazené

Rok 2014 byl turbulentní a stalo se toho hrozně moc. Jsem vděčný za všechny  lidi co jsem mohl poznat a příležitosti, které jsem dostal. Pracovat na projektech a s klienty, o kterých se mi v roce předtím maximálně zdálo je skvělý zážitek.

V roce 2014 jsme měli s Michalem a Kubou plány posunout AW-dev kupředu jak jen to půjde. Byli jsme na trhu třetím rokem, lecos jsme se naučili a měli jsme velkolepý plán. Chtěli jsme dosáhnout 100 % zvýšení obratu a rozšířit náš tým tak, abychom se mohli věnovat více té práci, která nás bude někam posouvat a méně té práci, která nás tolik neposouvá.

Prakticky veškerý svůj čas jsem věnoval práci pro AW-dev, kde jsem se v minulém roce řešil převážně obchodně-administrativní práci. Pro klientskou práci už mi zbývá jen minimum času, což je smutný ale asi nevyhnutelný vývoj.

Pro zvyšování obratu bylo potřeba rozšířit tým. Tři lidi mají jen omezenou kapacitu. Potřebovali jsme posílit prodej a tedy nutně i produkci. Rozšiřování týmu s sebou přineslo pro nás zcela novou disciplínu a to řízení lidí. Vždycky jsem si myslel, že na tom nic není. Je potřeba udělat práci, tak zadá, udělá a odevzdá. VELKÁ chyba. Řízení lidí, zodpovědnost za to, že budou mít práci, strach o to, že bude práce, ale nebude ten kdo by ji odbavil nebo ještě lépe, že bude práce i ten kdo ji odbaví, ale nebudou peníze na mzdy. Řešení toho, že někdo něco neumí, nebo ještě horší když myslí, že umí, ale pak je to k ničemu a několik dní práce co je třeba zaplatit se může vymazat. Není to jednoduché a trochu pochybuju, že to bude jednoduší. Určitě se v tom ale dá zlepšovat. Je skvělý pocit, když se zadaří, přijdete do kanceláře a tam sedí někdo, kdo pracuje na projektu pro klienta. Přijdu si jako blázen, ale ten pocit je opravdu k nezaplacení.

Přesto, že v AW-dev děláme hlavně webdesign a vývoj aplikací, okrajově pro některé klienty řešíme i online marketing. Ten mě osobně zajímá  nejvíce. Čím dál víc jsem přesvědčený, že je to skvělý obor. Okolo online marketingu je obrovská skupina prima lidí. Věřím, že se online zcela vymyká jiným oborům podnikání. Lidi z oboru se dokáží podporovat, bavit, kamarádit a zároveň si konkurovat. Kdo byl na Marketing Festivalu, Medio besídce, nebo Pub Campu dá mi zapravdu. V minulém roce jsem měl příležitost s naším projektem Sympo.cz proniknout mezi firmy zabývající se podnikáním v oblasti bydlení. Jednalo se hlavně o správcovské firmy, vývojáře software pro správu domů a dodavatele všeho možného do těchto domů. Situace v tomto oboru je smutná. Házení špíny, nekalá soutěž, špatní lidé. To je jen malý výčet toho, co se v takovém oboru dá zažít. No je to příležitost něco změnit. Byl to náš cíl již několik let a díky změně legislativy i dobrá příležitost pro firmu co weby a aplikace vyvíjí. Sympo jsme spustili a podařilo se nám navázat spolupráci s řadou firem z oboru. Do konce roku jsme měli  přibližně 100 domů používajících Sympo v neplaceném režimu a získali řadu pozivtiních ohlasů. Letos máme v plánu Sympo posunout dále a získat platící zákazníky.

Největší změny v roce 2014

  • V AW-dev je nás stabilně 7, což je o 4 lidi více než na začátku roku.
  • Spustili jsme Sympo. Projekt, který provozujeme, baví nás a vidíme v něm příležitost.
  • Přestěhovali jsme se na Smíchov. Lokalita je skvělá snad jedině tím, že je to všude blízko, nic hezkého na tom jinak není.
  • S Luckou jsme spustili agregátor blogů o cestování. Říkáme mu Travelátor.

Největší výzvy v roce 2015

  • Naučit se řídit lidi tak, aby to bylo pro obě strany přijemné.
  • Stabilizovat firmu, zajistit dostatečný přetlak poptávky, optimalizovat a zdokumentovat procesy.
  • Dostat Sympo do fáze, aby byl projekt soběstačný.
  • Zlepšit se v Angličtině a poznávat svět.

 

 

Zaujal vás tento článek? Sdílejte jej. Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Email this to someone

Trackback from your site.

Zanechte komentář

Musíte být přihlášeni pro vkládání komentářů.