Jak měřit přesměrované domény v Google Analytics?

Written by Martin Henych. Posted in Analytika

Universal Analytics logoMěření přesměrovaných domén může mít různé důvody. U mě jde prakticky výhradně o snahu doměřit dopad offline propagace a to ať už se jedná o jednorázové kampaně např. tištěná inzerce v magazínu nebo dlouhodobé formy propagace jako potisky firemních aut. Pokud děláte čistě online produkt a neexistují offline konverze, dává takové měření smysl a je poměrně vypovídající, i když celkový dopad je nedoměřitelný.

Nějakou dobu jsem využíval funkci, která po načtení měřícího kódu Google Analytics, přesměrovala návštěvníka na cílovou stránku. Pro měření jsem založil službu v rámci Analytics účtu, aby se data nemíchala. Dokázal jsem tedy zachytit počet návštěv, ale nedokázal jsem sledovat žádné další chování a tedy celkově to bylo úplně k ničemu. Další nevýhodou řešení byla potřeba webhostingu pro každou doménu s přesměrováním.

Nedávno jsem narazil na lepší a komfortní řešení s využitím UTM parametrů v přesměrované URL adrese. Díky tomu lze sledovat návštěvnost velmi podrobně a prakticky libovolně ji analyzovat. UTM parametry do URL adresy zadáte pohodlně skrze online URL builder. Výhodou je také, že můžete využít přesměrování domény, kterou dnes většina registrátorů domén nabízí zdarma.

V URL builderu vyplňte následující pole:

  • URL – adresa, na kterou chcete web přesměrovat
  • Campaign Source – jak budete označovat zdroj návštěvnosti (např. presmerovani)
  • Campaign Medium – URL adresa webu, ze kterého vede přesměrování
  • Campaign Name – název „kampaně“ (např. 301)

 

redirect

 

Nyní stačí nastavit přesměrování domény a veškerá dovedená návštěvnost z přesměrované URL se bude měřit v účtu Google Analytics respektive Universal Analytics cílové stránky. Naměřené hodnoty najdete v sekci Akvizice -> kampaně viz obrázek.

 

Měření přesměrované domény

Zaujal vás tento článek? Sdílejte jej. Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn13Email this to someone

Tags: , , ,

Trackback from your site.

Komentáře (2)

  • Miroslav Pecka

    |

    Ahoj Martine,

    přesně tohle jsem před pár lety taky řešil a….

    1) chtěl jsem pořešit i situaci, že mi někdo tu „offline doménu“ nalinkuje z webu a já bych chtěl vědět odkud, proto jsem si vytvořil podmínku na referrera

    ### Nastavení offline-domena.cz
    # prime zadani (prazdny referrer)
    RewriteCond %{HTTP_REFERER} ^$
    RewriteRule ^/ http://www.cilova.cz/?utm_source=www.offline-domena.cz [R=301]
    # odkaz proklikem – tj. nikoliv zadanim z offline media (promo tuzky)
    RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^$
    RewriteRule ^/ http://www.cilova.cz/?redirectedFrom=www.offline-domena.cz&referrer=%{HTTP_REFERER} [R=301]

    2) u některých domén (kde doména, z níž se přesměrovává, dříve existovala), přesměrovaných pomocí 301 na URL s UTM se mi stalo, že i Seznam.cz zaindexoval (a vracel v SERPu) URL s UTM – což bylo blbý , ale vlastně logický
    => možná by pomohlo 302

    Odpovědět

  • Martin Henych

    |

    Ahoj Míro,
    1) Super, podmínky s referrerem vyzkouším, to dává smysl.
    2) Co se týká indexace, bylo by to vhodné ošetřit canonical tagem, ale pravda je, že to není ideální. Viděl jsem ještě řešení s označením přesměrované domény za hashtagem, ta se pak neindexuje, zkusím se podívat, jak by se taková varianta měřila v Analytics. Případně pak zaktualizuji a popíši lepší variantu.

    Díky za tipy

    Odpovědět

Zanechte komentář

Musíte být přihlášeni pro vkládání komentářů.