Inbound marketing na PubCamp

Written by Martin Henych. Posted in Internetový marketing

Inbound marketing je v poslední době čím dál častěji diskutované téma a ani na PubCampu nemohlo chybět. Hostem byl Tomáš Vyskočil z H1.cz, který o tématu otevřeně hovořil a velmi rychle rozpoutal zajímavou diskuzi.

Po úvodním představení a vyprávění Tomáše o „objevení“ pojmu Inbound marketing v čechách, vznikly mezi účastníky dva názorově oddělené tábory. Jeden o něco větší, který označení Inbound marketing odmítá a druhý, kterému dává smysl. Záměrně říkám označení, jelikož oba dva tábory souhlasí s tím, že přístup, který Tomáš popisuje je správný a prakticky se nejedná o nic nového.

O čem se tedy diskutovalo? Sám si nejsem úplně jistý, místy jsem měl pocit, že jde pouze o terminologii, místy, že se jedná o komplexnost pohledu a nejčastěji, že se jedná o poměřování délky údů. Tak jak tak během diskuze zaznělo mnoho názorů, které dávaly smysl.

Nejhlasitějším oponentem tohoto označení byl Lukáš Pítra, který nedávno o jeho pohledu na inbound napsal zajímavý článek (http://www.lukaspitra.cz/pocujte-kefalin-co-je-to-inbound-marketing/) a který určitě stojí za přečtení.

Podle Lukáše tento pojem otevírá nové dveře pro „experty“, kteří dlouhodobě kazí jméno jeho oboru, pro další se jedná o snahu prodat zákazníkům starou věc v novém kabátu.

Co je to Inbound marketing?

Definic Inboundu zaznělo hned několik přičemž mě nejvíce zaujaly dvě následující.

  1. Inbound marketing je souhrn všech „neplacených“ aktivit v online (SEO, Social media, optimalizace pro specializované vyhledávače, Youtube, blogování, infografiky atd.), které se dělají takovým způsobem, aby vás správní uživatelé nalezli na správných místech.
  2. Inbound marketing je strategie, která využívá synergického efektu jednotlivých aktivit v online k dosažení cílů.

Postřehy

  • Pro velké klienty je dodnes SEO chápáno jako registrace do katalogů.
  • Klient má obvykle nesprávný pocit, že postačí mít SEO friendly web a cíl definovat jako první pozici ve vyhledávači.
  • Někteří vnímají email marketing jako součást inbound, někteří nikoliv.

Závěr

PubCamp pro mě osobně byl přínosný a jsem rád, že jsem se mohl zúčastnit. Ujasnil jsem si jak vnímat inbound a zařadil se do tábora, kterému dává smysl. Osobně to vnímám tak, že existuje drobný rozdíl mezi Inbound marketing a SEO, nikoliv, že  by se jednalo pouze o nový název pro starou záležitost.

Pokud se snažím na problém koukat nezaujatě, přijde mi, že zkratka SEO (Search Engine Optimization) nemá dostatečnou kapacitu, aby zahrnovala vše co je třeba a při prostém překladu, který zní velmi jasně, se špatně chápe co všechno vlastně zahrnuje.

Zaujal vás tento článek? Sdílejte jej. Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Email this to someone

Tags: ,

Trackback from your site.

Komentáře (3)

  • Martin Matějka

    |

    Díky za shrnutí Martine. Diskuze byla skutečně výživná. Za mě osobně se s ledasčím, co Tomáš o inboundu říká, dá souhlasit. Sdílím ale zároveň názor Lukáše, že se vyklube spousta šamanů, co se budou snažit na inboundu zbohatnout…

    Odpovědět

    • Martin Henych

      |

      Ahoj, děkuji za reakci Martine, no tomu argumentu rozumím, ale vykukové budou asi vždy, ať to bude jakkoliv.

      Odpovědět

Zanechte komentář

Musíte být přihlášeni pro vkládání komentářů.